Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

 
 
 
BYTOMSKA BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA. INFORMATOR. ZESZYT 2 (2008)

 
 
TEMAT NUMERU:

 NAPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA

Zespół ADHD (Attention Deficyt Hyperactivity Disorder) to poważne zaburzenie rozwojowe, dotykające ok. 5-7% dzieci, z czego blisko 90% stanowią chłopcy. Cechą charakterystyczną dzieci, dotkniętych ADHD, jest silna nadreaktywność, wynikająca z zachwiania równowagi procesów nerwowych (dominacja procesów pobudzenia przy osłabieniu procesów hamowania wewnętrznego), która wpływa na całokształt ich zachowania. Rozpoznanie ADHD opiera się na stwierdzeniu określonych objawów:
- zaburzeń koncentracji uwagi,
- nadruchliwości,
- nadmiernej impulsywności,
przy czym u poszczególnych dzieci objawy w sferze poznawczej, ruchowej i emocjonalnej występują w rozmaitym nasileniu.
Podobnie jak w przypadku wielu innych zaburzeń, np. dysleksji, obserwuje się wyraźny wzrost częstotliwości jego występowania.
Zespół ADHD jest przyczyną licznych trudności w życiu dziecka. Sprzyja konfliktom z otoczeniem, wypadkom, niepowodzeniom szkolnym, agresji i depresji. Znaczna liczba dzieci z nierozpoznanym ADHD przedwcześnie kończy edukację, szybko popada w konflikt z prawem. Chociaż z wiekiem objawy zespołu stają się mniej dokuczliwe lub nawet zanikają, brak wcześniejszego wsparcia i terapii sprawia, że wielu nastolatków czy dorosłych ma znacznie zaniżoną samoocenę i nie radzi sobie w życiu.
Niniejszy numer Informatora prezentuje wybrane pozycje z naszych zbiorów poruszające problem Zespołu ADHD.

 

Aktualności


II OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA
DLA BIBLIOTEKARZY
"BIBLIOTEKI OTWARTE
NA ZMIANY"


OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

Szanowni Czytelnicy!

Od 1 września 2017 r. biblioteka udostępnia zbiory
w następujących godzinach:

poniedziałek, wtorek, środa: 8:00-17:00
czwartek: 8:00 - 15:00
piątek: 8:00 - 17:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!


REFORMA EDUKACJI
- informacje


IBUKlibra

"Małe szare komórki,
czyli wielki Herkules Poirot"
Międzyszkolny Konkurs Czytelniczy
PODSUMOWANIE

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.