Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

PARCZEWSKA, Teresa
Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III / Teresa Parczewska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005
Sygn. 41368


Cenne dla nauczyciela połączenie analiz teoretycznych i prezentacji badań z licznymi odniesieniami praktycznymi. Autorka rozpoczyna od omówienia zjawiska aktywności jako warunku poznawania środowiska przyrodniczego, następnie omawia usytuowanie edukacji przyrodniczej w systemie nauczania początkowego oraz jej organizację w kontekście kształcenia integralnego.
Prezentuje tu przykładowe scenariusze zajęć, prowadzonych z wykorzystaniem metod aktywizujących (dla kl. III: „Zmiany w przyrodzie zimą”, „W deszczowym rytmie”, „Taniec jesiennego liścia”). W kolejnym rozdziale autorka dokonuje przeglądu metod dydaktyczno-wychowawczych i charakterystyki wybranych metod aktywizujących, stosowanych w procesie poznawania przyrody (obserwacja, eksperyment, metoda zadaniowo-sytuacyjna). Zamieszcza tu propozycje doświadczeń i eksperymentów dla klas I-III.
W książce zaprezentowano założenia, przebieg i wyniki badań własnych autorki, dotyczących skuteczności wybranych metod aktywizujących w edukacji uczniów klasy III. Eksperyment pedagogiczny przeprowadzono techniką grup równoległych. Czytelnik znajdzie tu przykłady zajęć, przeprowadzonych w klasach eksperymentalnych oraz omówienie realizacji kształcenia przyrodniczego w klasach kontrolnych.W załączeniu kwestionariusze ankiet, karty pracy, testy do badania wiedzy i umiejętności przyrodniczych uczniów rozpoczynających i kończących klasę III.

Bożena Zwierzyńska

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
9 grudnia

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.