Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

KUBICZEK, Bożena
Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się ? / Bożena Kubiczek. - Opole : "NOWIK", 2005
Sygn.41014, 41015

Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się ? / Bożena Kubiczek. - Wyd. 2. - Opole : "NOWIK", 2006
Sygn.41209

Przejrzyście opracowane, małe kompendium wiedzy, przewidziane jako książka pomocnicza dla nauczyciela, ukierunkowana na zmianę postrzegania jego roli w procesie dydaktycznym - ujmowanym nie jako "proces nauczania", lecz raczej "proces uczenia się".

Zawiera:

  • podstawowe wiadomości dotyczące prawidłowości procesu uczenia się (tu m.in. efektywność, style uczenia się, przyspieszone uczenie się, uczenie się w klasie jako grupie społecznej, kwestia autorytetu);
  • przegląd 30 metod i technik aktywizujących, służących uatrakcyjnieniu i podniesieniu efektywności procesu nauczania/uczenia się (techniki wspierające rozwój grupy, techniki asertywne, metody i techniki uczenia się, metody i techniki rozwiązywania problemów);
  • przykłady zastosowania metod i technik aktywizujących w praktyce (m.in. 2 scenariusze zajęć - lekcji z języka polskiego dla klasy 2 gimnazjum oraz czterogodzinnych zajęć, integrujących j. polski, matematykę, technikę i sztukę dla kl. 6 szkoły podstawowej).

Znakomitym pomysłem jest zamieszczenie na końcu książki krótkich, esencjonalnych tekstów uzupełniających, własnych i wybranych z różnorodnych źródeł, a związanych z psychologią uczenia się, myśleniem twórczym, kreatywnością, tajnikami pracy mózgu, tworzeniem wizji własnej osoby. Nauczyciel znajdzie tu również kwestionariusz do badania typu autorytetu. Podsumowaniem książki jest swoisty "dekalog" - 38 zasad pracy w procesie dydaktycznym, z 39 punktem czekającym na uzupełnienie o zasady i rady własne...

Bożena Zwierzyńska

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
9 grudnia

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.