Drukuj

UCZEŃ z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Kotta. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
Sygn. A-3230, A-3231, A-3232


Celem poradnika jest wprowadzenie nauczycieli w problematykę psychologiczno-pedagogiczną uczniów przewlekle chorych oraz wskazanie takich sposobów organizowania nauczania tych dzieci, które uwzględniają aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne. W poradniku omówiono wybrane jednostki chorobowe i ich psychologiczne skutki dla funkcjonowania dzieci, przedstawiono czynniki wspierające funkcjonowanie dzieci przewlekle chorych w szkole.

Szczególnie cenny dla nauczycieli będzie zapewne obszerny zbiór konkretnych propozycji metodycznych, opracowanych pod kątem pracy z dziećmi o określonych zaburzeniach rozwojowych.
Nauczyciel znajdzie tu m.in.:

Opracowane przez doświadczonych nauczycieli, sprawdzone w praktyce propozycje metodyczne posiadają wiele walorów terapeutycznych, kształcących i wychowawczych, a ich forma graficzna (wyraziste plansze, krzyżówki, karty pracy) ułatwia bezpośrednie wykorzystanie. Większość propozycji dotyczy dzieci w młodszym wieku szkolnym.

Bożena Zwierzyńska