Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

GAŁĄZKA, Alicja
Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. - Kraków : „Impuls”, 2008
Sygn. 42431, 42432, 42461

Interesująca propozycja wzbogacenia warsztatu metodycznego nauczyciela języka angielskiego. Autorka opiera się na nowoczesnych teoriach uczenia się, wyznaczających szczególne miejsce czynnikom psychologicznym: osobowości ucznia, jego emocjom, poziomowi i charakterowi jego motywacji. Wskazuje na znakomite - przy takim ujęciu procesu uczenia się - narzędzie pedagoga, jakim staje się w sposób naturalny drama. Ta metoda twórczego aktywizowania uczniów, stwarzająca okazje wykorzystania ich całego potencjału emocjonalnego i intelektualnego, wspomagająca rozwój zdolności empatycznych oraz umiejętności werbalnej i niewerbalnej komunikacji społecznej, sprawdza się również w dydaktyce języka obcego.

Podstawowym problemem badawczym pracy jest analiza wpływu dramy w nauczaniu języka angielskiego na podniesienie poziomu kompetencji językowych uczniów oraz na zwiększenie poziomu motywacji wewnętrznej do uczenia się języka angielskiego. Analizie czynników motywacyjnych w uczeniu się języka obcego, a zwłaszcza zjawisku motywacji wewnętrznej jednostki, kluczowej dla efektywnego uczenia się, poświęcono wiele uwagi. Uwzględniono również takie czynniki, jak poczucie kontroli jednostki czy typy osobowości ucznia (ekstrawersję i introwersję).

Zaprezentowane w książce, przeprowadzone przez autorkę badania dowodzą wysoce korzystnego wpływu dramy zarówno na wzrost motywacji wewnętrznej uczniów, jak i poziom ich kompetencji językowych, w szczególności umiejętności komunikacyjnych.
Cennym uzupełnieniem opracowania są scenariusze zajęć z języka angielskiego, prowadzonych metodą dramy.
 

Bożena Zwierzyńska

Aktualności

Szanowni Czytelnicy!

Informujemy, że od dnia
16 sierpnia do odwołania
z powodu przeprowadzki

biblioteka będzie tylko przyjmować zwroty
i podbijać karty obiegowe
w godzinach
od 8.00 do 15.00

 

W okresie
od 23 lipca do 14 sierpnia biblioteka będzie zamknięta.

Za utrudnienia przepraszamy.

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

NOWE KURSY!!!

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

slaskie

Jednostka oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.