Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

PLUTA, Teresa
Profilaktyczno-wychowawczy program przeciwdziałania agresji u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Teresa Pluta. - Wyd. 3. - Kraków : "Impuls", 2007
Sygn. 41605

To już trzecie wydanie książki, niemniej w zbiorach PBW nowość :) A pozycja warta polecenia z uwagi na szczególnie aktualną tematykę oraz stosunkowo nieliczną literaturę wspomagającą pracę świetlicy szkolnej - bo to właśnie wychowawcy świetlic są adresatem niniejszego programu. Celem programu jest przede wszystkim profilaktyka agresji, z uwzględnieniem działań diagnostycznych i terapeutycznych. Przyjętą tutaj podstawową formą aktywności dziecka są zabawy i ćwiczenia interakcyjne.

Program podzielono na dwa działy:
1. Ćwiczenia i zadania interakcyjne jako środek eliminowania agresji wśród dzieci:
- uczenie się lepszego rozumienia siebie samych i innych;
- budowanie poczucia własnej wartości i silnej tożsamości;
- nawiązywanie pozytywnych interakcji;
- dostrzeganie, rozpoznawanie i nazywanie własnych oraz cudzych uczuć; rozpoznawanie zachowań agresywnych;
- rozpoznawanie przyczyn agresji;
- pokojowe rozwiązywanie konfliktów;
- opanowywanie i przezwyciężanie zachowań agresywnych.
2. Współpraca z osobami wspomagającymi działalność eliminującą agresję (wychowawcami klas I-III, pedagogiem szkolnym, rodzicami).
Oczywiście, szereg zaproponowanych ćwiczeń i zabaw znakomicie nadaje się do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych w trakcie zajęć zintegrowanych.

Bożena Zwierzyńska

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
9 grudnia

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.