Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

                                  

Bezpieczeństwo integracja sensoryczna cyfrowe dzieci Rola pedagoga szkolnego


WYKAZ NABYTKÓW nr 4/2017

Zestawienie bibliograficzne w wyborze
oprac. Joanna Ambroży

 

  1. Bauman Zygmunt: Obcy u naszych drzwi. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2016
    (Sygn.: 47450)

  2. Brazelton T. Berry, Sparrow Joshua D.: Złość i agresja u dzieci. Wyd. 2. Sopot: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2017
    (Sygn.: 47422)

  3. Buzan Tony: Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe. Wyd. 4. Łódź: Wydaw. JK, 2017
    (Sygn.: 47421)

  4. Covey Stephen R.: 7 nawyków skutecznego działania. Wyd. 4. uzup. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2017
    (Sygn.: 47448)

  5. Cyfrowe dzieci: zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy. Red. nauk. Sylwester Bębas. Warszawa-Milanówek : Oficyna Wydaw. ASPRA-JR, 2017
    (Sygn.: 47431)

  6. Dutko Maciej: Copywriting internetowy. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2012
    (Sygn.: 47427/P)
    U góry okł.: Pisz perswazyjnie, sprzedawaj skutecznie, zarabiaj więcej

  7. Fenert Marzena: Ćwiczę, myślę, rozwijam. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji. Kraków: Wydaw. Edukacyjne, 2017
    (Sygn.: 47441)

  8. Fuller Andrew: Psychologia geniuszu. Odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka. Warszawa: Wydaw. Mamania, cop. 2017
    (Sygn.: 47449)

  9. Grandin Temple, Debra Moore: Kochaj i pomóż dorosnąć. Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
    (Sygn.: 47446)

  10. Griswold Wendy: Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2013
    (Sygn.: 47430)

  11. Hołyst Brunon: Bezpieczeństwo. Programy promocji. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2017
    (Sygn.: 47279/V)

  12. Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli. Formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców. Wyd. 2. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47426)

  13. Interwencja logopedyczna. Zagadnienia ogólne i praktyka. Red. Józef Porayski-Pomsta, Maria Przybysz-Piwko. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa, 2012
    (Sygn.: 47429)

  14. Juul Jesper: Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej? Podkowa Leśna: Wydaw. MiND , cop. 2012
    (Sygn.: 47425)

  15. Juul Jesper: Agresja - nowe tabu? Dlaczego jest potrzebna nam i naszym dzieciom? Podkowa Leśna: Wydaw. MiND, cop. 2013
    (Sygn.: 47423)

  16. Lewandowska-Kidoń Teresa, Kalinowska-Witek Barbara: Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016
    (Sygn.: 47442)

  17. Lichota Edyta Joanna: Terapia logopedyczna. Warszawa: Difin, 2015
    (Sygn.: 47413)

  18. Małasiewicz Alicja: Trenuj wzrok. Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjalistów i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową. Wyd. 3. 
    Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2015
    (Sygn. 47439)

  19. Mazur Jolanta: Opieka i resocjalizacja wobec przestępczości nieletnich w okresie międzywojennym na przykładzie Lublina. Kraków: "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47436/P)

  20. Metody badań jakościowych. T.1. Red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln. Red. nauk. Krzysztof Podemski. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2014
    (Sygn. 47414/I/P)

  21. Mikołajczyk Małgorzata: Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Warszawa: Difin SA, 2017
    (Sygn.: 47432)

  22. Mitchell David R.: Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn. : 47444)

  23. Naprawa Renata, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych
    z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych. II etap edukacyjny. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2017
    (Sygn.: 47440)
    Dla nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów

  24. Poussin Charlotte: Metoda Montessori. Naucz mnie robić to samodzielnie. Wprowadzenie dla rodziców. Warszawa: Wydaw. RM, 2017
    (Sygn.: 47447)

  25. Ripp Pernille: Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą. Słupsk: Wydaw. Dobra Literatura, cop. 2017
    (Sygn.: 47438)

  26. Sawiński Julian Piotr: Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa: Difin, 2014
    (Sygn.: 47424)

  27. Silverman David: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2012
    (Sygn.: 47415/P)

  28. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami. Charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie. Kraków: "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47428)

  29. Szmeja Maria: Śląsk - bez zmian (?) Ludzie, kultura i społeczność Śląska w perspektywie postkolonialnej. Kraków: Zakład Wydaw. NOMOS, 2017
    (Sygn. 47435/P)

  30. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi: nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. Red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. Lublin: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016
    (Sygn.: 47443)

  31. Witońska-Pakulska Agnieszka: Prawo dla twórców internetowych. Gliwice: Wydaw. HELION, cop. 2017
    (Sygn.: 47433/P)

  32. Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Red. nauk. Helena Sęk i Roman Cieślak. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2012
    (Sygn.: 47417)

  33. Zabawa i zabawka. Konteksty, wartość, znaczenia. Red. nauk. Barbara Bilewicz-Kuźnia. Lublin: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
    (Sygn.: 47420)

  34. Zaburzenia komunikacji pisemnej. Red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis, 2017
    (Sygn.: 47445)
Jak wychowac sensorycznego  jak dobrze uczyc  wspolczesne tendencje  szkona na wirazu 

WYKAZ NABYTKÓW nr 3/2017

Zestawienie bibliograficzne w wyborze
oprac. Joanna Ambroży

 

  1. Aleksandrowicz Tomasz R.: Podstawy walki informacyjnej. Warszawa: Editions Spotkania, 2016
    (Sygn.: 47395)

  2. Biel Lindsey, Peske Nancy: Jak wychować sensorycznego bystrzaka. Pomóż dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Poradnik dla rodziców. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
    (Sygn.: 47396)

  3. Biel Lindsey: Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
    (Sygn.: 47382)

  4. Bogdanowicz Katarzyna Maria: Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2011
    (Sygn.: 47383)

  5. Borkowska Agnieszka: Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera. Wyd. 3. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2016
    (Sygn.: 47385)

  6. Cieszyńska, Jagoda
    Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska. Kraków: Wydaw. Centrum Metody Krakowskiej, cop. 2010
    (Sygn.: 47380)

  7. Czerska Aneta: Czytanie dla rozwoju. Wczesnodziecięca nauka czytania metodą Cudowne Dziecko. Warszawa: Instytut Rozwoju Małego Dziecka, cop. 2016
    (Sygn.: 47408)

  8. Diagnoza w socjoterapii. Red. nauk. Ewa Grudziewska. Warszawa: Difin SA, 2017
    (Sygn.: 47409)

  9. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Red. nauk. Joanna Głodkowska. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2017
    (Sygn.: 47405)

  10. Głodkowska Joanna: Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2017
    (Sygn.: 47404/P)

  11. Howlin Patricia, Baron-Cohen, Simon, Hadwin, Julie: Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydaw. JAK, 2012
    (Sygn.: 47381)

  12. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora, wzory tekstów użytkowych. Red. Aleksandra Kubiak-Sokół. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2009
    (Sygn.: 47397)

  13. Juul Jesper: Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie? Podkowa Leśna: Wydaw. MiND, cop. 2014
    (Sygn.: 47410)
    Na okł.: Od wychowania do więzi ; Bądź sparingpartnerem dla swojego dziecka!

  14. Kołodziej Lidia, Zgondek Elżbieta: Funkcjonowanie społeczne. Warszawa: PWN Wydaw. Szkolne, 2017
    (Sygn.: 47407)

  15. Kołodziej Lidia, Zgondek Elżbieta: Koordynacja wzrokowo-słuchowa-ruchowa. Warszawa: PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017
    (Sygn.: 47403)

  16. Kuleczka-Raszewska Maria, Markowska Dorota: Uczę się poprzez ruch. Program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017
    (Sygn.: 47384)

  17. Levine Madeline: Jak dobrze uczyć dzieci. Wychowanie do prawdziwego sukcesu. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2013
    (Sygn.: 47377)

  18. Minge Natalia, Minge Krzysztof: Jak uczyć się szybciej i skuteczniej. Wyd. 2. -Warszawa : Edgard, 2017
    (Sygn.: 47397)

  19. Miotk Anna: Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wyd. 2 rozszerz. Gliwice: Wydaw. Helion, cop. 2017
    (Sygn.: 47391)

  20. Olechowska Agnieszka: Specjalne potrzeby edukacyjne Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016
    (Sygn.: 47378)

  21. Pedagogika kultury popularnej. Teorie, metody i obszary badań. Red. nauk. Witold Jakubowski. Wyd. 2. Kraków : "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47400)

  22. Przemoc rodzinna : aspekty psychologiczne, pedagogiczne i prawne. Red. nauk. Agnieszka Lewicka-Zelent. Warszawa: Difin SA, 2017
    (Sygn.: 47406)

  23. Siemieniecki Bronisław: Pedagogika kognitywistyczna. Studium teoretyczne. Kraków: "Impuls", 2013
    (Sygn.: 47399/P)

  24. Sikorska Iwona: Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków: Wydaw. Edukacyjne, 2014
    (Sygn.: 47394)

  25. Straßmeier Walter: Interwencja wczesnodziecięca. 260 praktycznych ćwiczeń dla małych dzieci z trudnościami w rozwoju. Wyd. 2. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2014
    (Sygn.: 47390)

  26. Szczepanik Renata: Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym. Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
    (Sygn.: 47387)

  27. Szybkowska Marta: Elementy integracji sensorycznej. Warszawa: PWN Wydaw. Szkolne, 2017
    (Sygn.: 47402)

  28. Śliwerski Bogusław: Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury. Kraków: "Impuls", 2012
    (Sygn.: 47398)

  29. Światowska Aleksandra: Podejmij wyzwanie : materiały do określania trudności w sferze przetwarzania sensorycznych bodźców : dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2017
    (Sygn.: 37393)

  30. Wielokulturowość. Między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową. Dylematy i konteksty tożsamościowe. Red. nauk. Kazimierz Kossak-Główczewski, Adela Kożyczkowska. Kraków: "Impuls", 2015
    (Sygn.: 47401)

  31. Wiśniewska Marta: Uczymy się mówić. Materiały do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2017
    (Sygn.: 47392)

  32. Worach-Kardas Halina: Starość w cyklu życia. Społeczne i zdrowotne oblicza późnej dorosłości. Katowice: Wydaw. Naukowe Śląsk, 2015
    (Sygn.: 47389)

  33. Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej. Red. Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017
    (Sygn.: 47386)

  34. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wybrane aspekty. Red. nauk. Michał Tomczyk, Beata Krawczyk-Bryłka. Warszawa: Difin SA, 2017
    (Sygn.: 47412)

  35. Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej. Red. nauk. Krzysztof J. Szmidt, Monika Modrzejewska-Świgulska. Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2013
    (Sygn.: 47388)


 

WYKAZ NABYTKÓW nr 1/2017
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
oprac. Joanna Ambroży

 

  1. Attwood Tony: Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik. - Wyd. 2. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn.: 47318)

  2. Bogdanowicz Marta: Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją. - Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2008
    (Sygn.: 47299)

  3. Borkowska, Agnieszka, Borkowski, Paweł: Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci. - Gliwice: Wydaw. Helion, 2016
    (Sygn.: 47324)

  4. Borkowska Maria, Wagh Kinga: Integracja sensoryczna na co dzień. - Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 2016
    (Sygn.: 47319)
    Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci. Może też być przydatna terapeutom i nauczycielom przedszkolnym

  5. Cade, Jared: Agatha Christie i jedenaście zagubionych dni. - Warszawa: Wydaw. W.A.B. -Grupa Wydawnicza Foksal, cop. 2014
    (Sygn.: 47292)

  6. Christie, Agatha: Autobiografia. – Wrocław: Wydaw. Dolnośląskie, 2014
    (Sygn.: 47291)

  7. Curran, John: Abc zbrodni Agaty Christie. Sekrety z archiwum pisarki. - Poznań: Wydaw. Dolnośląskie, cop. 2011
    (Sygn.: 47293)

  8. Delaney, Tara: 101 ćwiczeń, gier i zabaw. Dla dzieci z autyzmen, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. - Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2016
    (Sygn.: 47317)

  9. Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną. Teoretyczne determinanty problemu. Red. Jacek J. Błeszyński, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Wyd. 2. -Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn.: 47312)

  10. Dymmel Anna, Kotuła Dawid Sebastian, Znajomski Artur: Kultura czytelnicza i informacyjna. Teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015
    (Sygn. 47297/P)

  11. Faherty, Catherine: Autyzm... Co to dla mnie znaczy? Podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
    (Sygn. 47332)

  12. Gallagher, Kelly: Jak zachęcać do czytania. Minilekcje dla uczniów gimnazjum i liceum. - Wyd. 2. - Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Oświatowe, 2010
    (Sygn.: 47284)

  13. Gibiński, Maciej, Bzdyk-Gibińska Agnieszka: Dokumentowanie terapii logopedycznej. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47320)

  14. Hołyst, Brunon: Bezpieczeństwo. Ogólne problemy badawcze. T.1. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2014
    (Sygn.: 47279/I)

  15. Hołyst, Brunon: Bezpieczeństwo społeczeństwa. T. 3. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2015
    (Sygn. 47279/III)

  16. Hołyst, Brunon: Zagrożenia ładu społecznego. T. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2014
    (Sygn.: 43305/II)

  17. Kargulowa, Alicja: O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Podręcznik akademicki. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2011
    (Sygn.: 47278)

  18. Komender Jadwiga, Jagielska Gabriela, Bryńska Anita: Autyzm i zespół Aspergera. -Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2014
    (Sygn.: 47290)

  19. Krasowicz-Kupis, Grażyna: Psychologia dysleksji. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2013
    (Sygn.: 47286)
    Dla studentów psychologii, pedagogiki i logopedii

  20. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku. Szkice bibliologiczne. Red. nauk. Mariola Antczak, Alina Brzuska-Kępa, Agata Walczak-Niewiadomska. - Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2013
    (Sygn.: 47283/P)

  21. Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki. Red. nauk. Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn.: 47329)

  22. Mikiewicz Piotr: Socjologia edukacji. Teorie, koncepcje, pojecia. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2016
    (Sygn.: 47289)

  23. 23. Myers Jennifer McIlwee: Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera. - Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2016
    (Sygn.: 47315)

  24. Notbohm Ellen, Veronica Zysk: 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
    (Sygn.: 47311)

  25. Opora, Robert: Resocjalizacja. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2013
    (Sygn.: 43266/P, 47296/P)

  26. Phillips, Charles: Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie. - Gliwice : Helion, cop. 2016
    (Sygn.: 47285)

  27. Pikała Anna, Sasin Magdalena: Arteterapia. Scenariusze zajęć. - Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
    (Sygn.: 47267, 47307)

  28. Spitzer, Manfred: Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie. - Słupsk: Wydaw. Dobra Literatura, 2016
    (Sygn.: 47282)

  29. Surdologopedia. Teoria i praktyka. Red. nauk. Ewa Muzyka-Furtak. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn.: 47310)

  30. Szłapa Katarzyna, Tomasik Iwona: Myślę, mówię, opowiadam. Materiały do ćwiczeń dla osób z afazją oraz do ogólnej terapii i profilaktyki logopedycznej. Książka nie tylko dla terapeutów, ale także dla rodzin osób z afazją. - Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2015
    (Sygn.: 47298)

  31. Święcicka Joanna: Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2016
    (Sygn.: 47308)

  32. Tarkowski Zbigniew: Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47325)

  33. Toczyska Bogumiła: Zacznij od samogłoski. Samogłoska w logopedii artystycznej. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47314)

  34. W Kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży = In the circle of children's and teenagers' reading culture Red. nauk. Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. - Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich ; Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2015
    (Sygn.: 47287/P)

  35. Wczesna interwencja logopedyczna. Red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47313)

  36. Wczesna interwencja w logopedii. Red. nauk. Jacek J. Błeszynski, Ditta Baczała. -Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn.: 47326)

  37. Wybierz szkołę podstawową dla swojego dziecka. Red. nauk. Stefan M. Kwiatkowski. -Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2016
    (Sygn.: 47331)

 

WYKAZ NABYTKÓW nr 2/2017
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
oprac. Joanna Ambroży

 

  1. Arnwine, Bonnie: Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2016
    (Sygn.: 47365)

  2. Bartnicka-Kierylak Aneta Świtaj-Wirtek Karolina: Scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii ; kosultacja merytoryczna Lidia Ippoldt. Warszawa: PWN Wydaw. Szkolne, 2017
    (Sygn.: 47344)

  3. Bereźnicki Franciszek: Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii. Kraków: "Impuls", 2015
    (Sygn.: 47361)

  4. Bystrzanowska Maria: Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów. Kraków: "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47355)

  5. Celuch Małgorzata, Pakulniewicz Wanda: Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego. Zasady i harmonogram wdrażania, warunki i sposób realizacji, zadania dyrektora i nauczycieli, monitorowanie realizacji podstawy programowej. Warszawa: Wydaw. Wiedza i Praktyka, cop. 2017
    (Sygn.: 47357)

  6. Czarnocka Marzenna: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia. Warszawa: Wydaw. Wiedza i Praktyka, cop. 2016
    (Sygn.: 47333)
    + CD Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole: narzędzia, wzory i procedury.

  7. Diagnoza i terapia w pracy logopedy o nauczyciela terapeuty. Konteksty teoretyczne i praktyka. Pod red. nauk. Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej i Barbary Skałbani. Kraków: "Impuls”, 2017
    (Sygn.: 47347)

  8. Dirksen Julie: Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. -Wyd. 2. Gliwice: Wydaw. Helion, cop. 2017
    (Sygn.: 47339)

  9. Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Red. nauk. Barbara Woynarowska. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2017
    (Sygn.: 47340)

  10. Faber Adele, Mazlish Elaine: Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być. Poznań : Media Rodzina, cop. 2015
    (Sygn.: 47349)
    Płyta audio z ćwiczeniami

  11. Grandin Temple: Autyzm i problemy natury sensorycznej. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis, 2017
    (Sygn.: 47343)

  12. Grandin Temple: Starsze dziecko z autyzmem. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis, 2017
    (Sygn.: 47368)

  13. Grzesiak Mateusz: Psychologia nauczania. Czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością. Gliwice: Helion, 2017
    (Sygn. 47363)

  14. Hanson Rick: Szczęśliwy mózg. Wykorzystaj odkrycia neuropsychologii, by zmienić swoje życie. Sopot: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2017
    (Sygn.: 47369)

  15. Hinz Magdalena: Uwaga! Koncentruję się! Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla uczniów klas IV-VI. Wyd. 2. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2015
    (Sygn.: 47373)

  16. Hreciński Piotr: Wypalenie zawodowe nauczycieli. Warszawa: Difin SA, 2016
    (Sygn.: 47334)

  17. Jegier Aneta, Kosowska Magdalena: Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole. Warszawa: Difin, 2011
    (Sygn. 47364)

  18. Juul Jesper: Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców? Podkowa Leśna: Wydaw. MiND, cop. 2014
    (Sygn.: 47352)

  19. Kanios Anna: Praca socjalna z rodziną problemową. Perspektywa metodyczna. Wyd. 2. Kraków: "Impuls", 2016
    (Sygn.: 47336/P, 47362/P)

  20. Kępski Czesław: Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa: Difin SA, 2016
    (Sygn.: 47359/P)

  21. Kowalczuk Karol: Edukacja w pikselach. Gry komputerowe w procesie kształcenia. Gdańsk: Wydaw. Naukowe Katedra, 2016
    (Sygn.: 47348)

  22. Landreth Garry L.: Terapia zabawą. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2016
    (Sygn.: 47337)

  23. Mańkowska Beata: Wypalenie zawodowe. Źródła, mechanizmy, zapobieganie. Warszawa: Harmonia Universalis, 2017
    (Sygn.: 47338)

  24. Melillo Robert: Autyzm. Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis, 2017
    (Sygn.: 47342)

  25. Minczakiewicz Elżbieta Maria: Zespół Downa. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2010
    (Sygn.: 47353)

  26. Naprawa Renata, Tanajewska Alicja, Korzeniewska Ewa: Pomóż dzieciom zrozumieć świat. Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Gdańsk: Wydaw. Harmonia, 2012
    (Sygn.: 47360)

  27. Narkotyki i dopalacze. Zjawisko, zagrożenia, rozpoznawanie zachowań, profilaktyka. Red. nauk. Mariusz Z. Jędrzejko, Mirosław Kowalski. Warszawa-Milanówek : Oficyna Wydaw. ASPRA-JR, 2016
    (Sygn.: 47356)

  28. Niewola Dorota: Zabawy matematyczne. Propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Wyd. 2. Kraków: "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47376)

  29. Pamuła-Cieślak Natalia: Ukryty Internet jako przedmiot edukacji informacyjnej. Toruń: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015
    (Sygn.: 47372)

  30. Pantalon Michael V.: Motywacja. Metoda sześciu kroków. Wyd. 2. Sopot: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2017
    (Sygn.: 47354)

  31. Prokopiak Anna: Uczeń z autyzmem. Lublin: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
    (Sygn.: 47371)

  32. Radwańska Anna: Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Difin SA, 2017
    (Sygn.: 47335)

  33. Reid Gavin, Green Shannon: 100 i więcej pomysłów, jak pomóc dziecku z dysleksją. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017
    (Sygn.: 47341)

  34. Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem. Wstęp do programowania dla najmłodszych. The LEAD Project. Gliwice : Wydaw. Helion, cop. 2017
    (Sygn.: 47366)

  35. Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy. Red. nauk. Agnieszka Lasota i Jan L. Franczyk. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak Jacek Śnieciński, cop. 2015
    (Sygn.: 47367)

  36. Świrć Anna: Kodowanie na dywanie. W przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydaw. Nowik, 2017
    (Sygn.: 47351)

  37. Umaschi Marina, Resnick Mitchel: Scratch jr. Oficjalny podręcznik. Warszawa: Wydaw. PWN, 2017
    (Sygn.: 47358)

  38. Więczkowska Małgorzata: Co wciąga Twoje dziecko? Kraków: Wydaw. M, cop. 2012
    (Sygn.: 47345)

  39. Wiśniewska Marta: Ćwiczenia językowe. Propozycje zadań dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami w komunikacji językowej. Wyd. 2. Gdańsk: Wydaw. Harmonia , 2015
    (Sygn.: 47346)

  40. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Pod red. Anety Rudzińkiej-Rogoży. Kraków: "Impuls", 2017
    (Sygn.: 47374)

  41. Yack Ellen, Aquilla Paula, Sutton Shirley: Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2014
    (Sygn.: 47370)

  42. Zaremba Danuta: Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców. Gliwice: Wydaw. Helion, cop. 2014
    (Sygn.: 47350)

 

WYKAZ NABYTKÓW nr 3/2016
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
oprac. Joanna Ambroży

 

  1. AUTYZM i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. Kraków: "Impuls", 2015
    (Sygn. 47274)

  2. AYRES A. Jean: Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn. 47208)
    Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym

  3. BĄBEL Przemysław, Suchowierska-Stephany Monika, Ostaszewski Paweł: Analiza zachowania. Vademecum. Wyd. 2. Sopot: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2016
    Sygn.: 47272/P

  4. CHRZANOWSKA Iwona: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: "Impuls", 2015
    (Sygn. 47277/P)
    Dla studentów pedagogiki, a także pokrewnych dyscyplin, ale również dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów

  5. CZAS wolny małych dzieci w świecie realnym i wirtualnym. Red. nauk. Aneta Jegier. Warszawa: Difin, 2016
    (Sygn. 47276)

  6. HOŁYST Brunon: Bezpieczeństwo gatunku ludzkiego. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2016
    (Sygn. 47269)
    Tom 4 w Serii Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego.

  7. JĘDEREK Izabela: Seksolatki. Jak rozmawiać z młodzieżą o seksie? Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, cop. 2016
    (Sygn. 47270)

  8. KARGULOWA Alicja: O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2011
    (Sygn. 47278)

  9. LEKSYKON mitów, symboli i bohaterów Górnego Śląskiego XIX-XX wieku. Praca zbiorowa pod red. Bernarda Linka i Andrzeja Michalczyka. Opole: Państw. Instytut Naukowy - Instytut Śląski, 2015
    (Sygn. 47216)

  10. PAWLAK Piotr: Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo. Teoria, badania, praktyka. Kraków: "Impuls", 2016
    (Sygn. 47271)

  11. PIKAŁA Anna, Sasin Magdalena: Arteterapia. Scenariusze zajęć. Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
    (Sygn. 47267)

  12. PRZESTĘPSTWA seksualne. Ujecie psychologiczne prawne i kryminalistyczne. Red. nauk. Piotr Werbowski [et al.]. Warszawa: Difin, 2016
    (Sygn. 47273)

  13. PSYCHOLOGIA w praktyce medycznej. Red. nauk. Anna Jakubowska-Winecka, Dorota Włodarczyk. Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 2016
    (Sygn. 47248)

  14. SAUL Richard: ADHD nie istnieje. Cała prawda o zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Białystok: Wydaw. Vivante, 2015
    (Sygn. 47209)

  15. SCHAFFER David R., Kipp Ketherine: Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
    (Sygn. 47222/P)

  16. UHLS Yalda T.: Cyfrowi rodzice. Dzieci w sieci. Jak być czujnym, a nie przeczulonym. Kraków: Wydaw. IUVI, 2016
    (Sygn. 47268)

  17. WILECZEK Anna, Możdżonek Iwona: Szkolna niekomunikacja. Bariery w dyskursie wczesnoszkolnym. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2015
    (Sygn. 47275)

  18. WSPÓŁCZESNE społeczeństwo w wirtualnej rzeczywistości. Wielość szans i dylematów. Red. nauk. Zdzisława Dacko-Pikiewicz, Marek Walancik. Kraków: "Impuls", 2014
    (Sygn. 47206)

  19. ZAGROŻENIA człowieka i idei sprawiedliwości społecznej : V Zjazd Pedagogów Społecznych. T.1 Red. nauk. Tadeusz Pilch, Tomasz Sosnowski. Warszawa: Wydaw. Akademickie „Żak”, cop. 2013
    (Sygn. 47207)

  20. ZAKRZEWSKI Paweł: Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wyd. 3. Gliwice: „Helion”, cop. 2015
    (Sygn. 47215)

Aktualności

Szanowni Czytelnicy!

Informujemy, że od dnia
5 listopada 
biblioteka będzie 
udostępniać zbiory
w godziach:
pon. - śr.   8.00-18.00
czwartek   8.00-15.00
piątek        8.00-18.00

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

NOWE KURSY!!!

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

slaskie

Jednostka oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.