Drukuj
  1. Praca wychowawcza z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo / oprac. Jagna Świętochowska. - Bytom, 2005
    Sygn. A-3237


    Opracowanie nauczycielki SP nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu. Zawiera wskazówki, dotyczące pracy z dziećmi nadpobudliwymi oraz przykłady różnorodnych zabaw o charakterze terapeutycznym,przeznaczonych dla uczniów klas początkowych, odpowiednich do stosowania na wszystkich etapach dnia aktywności uczniowskiej.Czytelnik znajdzie więc tutaj m.in. propozycje zabaw: - integracyjnych;
    - wspomagających rozwój emocjonalny (wzmacniających poczucie wartości, dotyczących rozpoznawania uczuć i kierowania emocjami);
    - relaksujących;
    - energetyzujących;
    - ułatwiających komunikowanie się z innymi;
    - wspierających funkcje poznawcze (dot. sfery słuchowej, sfery wzrokowej, podzielności i koncentracji uwagi, myślenia i zapamiętywania).
  1. Proces kształcenia, wychowania i usprawniania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach o charakterze integracyjnym (przedszkola, szkoły, oddziały integracyjne) / oprac. Jagna Świętochowska. - Bytom, 2005
    Sygn. A-3238


    Opracowanie nauczycielki SP nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu.
    Z zawartości:
    - "kalendarium integracji" w Polsce;
    - cele i zadania kształcenia dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi;
    - zasady i warunki kształcenia integracyjnego ( odpowiedni program i kadra pedagogiczna, właściwe przygotowanie placówki, specyficzne sposoby urządzania sali itp.);
    - fragment programu rewalidacyjnego dla ucznia z porażeniem mózgowym;
    - przykład pracy własnej z dziećmi mniej sprawnymi (drużyna zuchowa);
    - przytoczone studium przypadku chłopca z mózgowym porażeniem dziecięcym, uczęszczającego do przedszkola integracyjnego;
    - zasygnalizowanie problemów placówek integracyjnych.