Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

 

 

 

II.ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW CIAGŁYCH

 

  1. CICHE czytanie ze zrozumieniem - sposoby wdrażania uczniów do rozumienia tekstu / Barbara Wija // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 4, s.48--50
     
  2. CZYTANIE ze zrozumieniem / Ewa Wronowska // Życie Szkoły. - 2003, nr 5, s.285--286
     
  3. CZYTANIE ze zrozumieniem w systemie integralnej realizacji programu nauczania w klasach I-III / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. - 2000, nr 5, s.264--267
     
  4. DIAGNOZOWANIE trudności w nauce / Łucja Strużyk // Życie Szkoły. - 2002, nr 10, s.610--613
     
  5. DOSKONALIMY ciche czytanie ze zrozumieniem / Mariola Grabowska, Wioletta Rykowska // Życie Szkoły. - 2004, nr 10, s.34--36
    Propozycje ćwiczeń
     
  6. DOSKONALIMY ciche czytanie ze zrozumieniem / Małgorzata Kopa // Życie Szkoły. - 2004, nr 10, s.37--39
    Prelekcja skierowana do rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym
     
  7. DOSKONALIMY technikę czytania / Jolanta Żołyńska // Życie Szkoły. - 2004, nr 3, s.28--29
     
  8. JAK czytają i piszą uczniowie klas I-IV szkoły podstawowej? / Sławomir Jabłoński // Edukacja. - 2003, nr 3, s.53--59
     
  9. JAK pracować z dzieckiem dyslektycznym? / Elżbieta Łapińska, Mirosława Opalińska // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s.58--67
    Zestaw różnorodnych ćwiczeń, możliwych do wykonywania w domu, służących usprawnieniu percepcji słuchowo-wzrokowej, umożliwiających samodzielne doskonalenie techniki czytania i pisania
     
  10. JAK wprowadzać wyrazy do globalnego czytania? / Ewa Poręba // Magazyn Szkolny. - Nr 10 (czerwiec 2003), s.17--18
     
  11. JESZCZE o czytaniu ze zrozumieniem / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. - 2004, nr 3, s.30--32
     
  12. KOMPUTER w pracy z dzieckiem z niepowodzeniami w nauce / Jolanta Karbowniczek // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 3, s.14--18
    Propozycje programów komputerowych dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania
     
  13. KOMPUTEROWE wspomaganie umiejętności czytania ze zrozumieniem / Bernadeta Smagacz // Nowa Szkoła. - 2005, nr 3, s.22--26
     
  14. KONCEPCJA Glenna Domana próbą innowacyjnego podejścia do tradycyjnej metodyki czytania uczniów w klasie I / Wanda Grelowska // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 2, s.40--44
     
  15. KONTROLA i ocena umiejętności czytania u uczniów klas I-III / Wanda Grelowska // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 4, s.36--40
     
  16. KSZTAŁTOWANIE umiejętności czytania i pisania w klasie I na podstawie podręcznika „Badam i opisuję" / Lidia Jamrożek // Nauczanie Początkowe. - 2000/2001, nr 1, s.5--10
     
  17. KSZTAŁTOWANIE umiejętności czytania w edukacji wczesnoszkolnej / Dorota Olejnik // Nauczyciel i Szkoła. - 2001, nr 1/2, s.63--66
     
  18. KSZTAŁTOWANIE umiejętności czytania na poziomie edukacji elementarnej / Maria Burtowy // Życie Szkoły. - 2005, nr 2, s.7--13
     
  19. MINITRENINGI percepcyjno-motoryczne / Barbara Zakrzewska // Życie Szkoły. - 2002, nr 8, s.480--487
    Przykłady ćwiczeń z programu terapii pedagogicznej i ich wykorzystanie w nauce czytania i pisania
  20. MOJE spotkanie z glottodydaktyką / Sławomira Załęska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2003, nr 9, s.523--526
    Nauczanie czytania i pisania dzieci w młodszym wieku przedszkolnym
  21. POMAGA nam komputer / Renata Szafran // Życie Szkoły. - 2003, nr 7, s.398--402
    Wykorzystanie komputera w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania
     
  22. PRACA korekcyjna z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Teresa Barabach, Beata Jóźwik-Plaskota // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s.88--92
    Przykładowy scenariusz zajęć (temat: „ Rozróżnianie liter o podobnym kształcie graficznym. Rozróżnianie słuchowe i wzrokowe liter d i b - małe pisane")
  23. PSYCHOLOGICZNE i fizjologiczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania / Ryszard Więckowski // Życie Szkoły. - 2000, nr 1, s.3--8
     
  24. ROLA rodziny w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania / Wojciech Brejnak // Życie Szkoły. - 2005, nr 2, s.14--20
     
  25. SCENARIUSZ zajęć w klasie II z wykorzystaniem metody wychowania językowego dzieci - B. Rocławskiego / Iwona Soćko // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 2, s.81--83
    Temat: Czytanie i umuzykalnienie tekstu "W królestwie Króla Wiatrów". Rodzina wyrazów. Wyrazy trudne ortograficznie i ortofonicznie
  26. STYMULOWANIE rozwoju umiejętności czytania ze zrozumieniem / Zdzisława Świerczyńska // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2003, nr 1, s.54--56
     
  27. TEMPO i poprawność czytania głośnego : po 3 latach zintegrowanego kształcenia / Władysław Puślecki // Życie Szkoły. - 2003, nr 5, s.259--266
    Wyniki badań
  28. TERAPIA pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się elementarnych umiejętności czytania i pisania / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 1/2, dod., s.(I)--(IV)
    Zawiera 2 konspekty zajęć terapii pedagogicznej w 4-osobowej grupie uczniów klasy II
     
  29. TEST sprawdzający poziom czytania ze zrozumieniem u uczniów klas II i III / Małgorzata Kunicka // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 4, s.54--60
     
  30. TRUDNOŚCI z nauką czytania i pisania / Danuta Kukułka // Życie Szkoły. - 2001, nr 9, s.556--561
     
  31. W POSZUKIWANIU skutecznej metody nauki czytania... / Anna Franus // Życie Szkoły. - 2003, nr 5, s.282--284
     
  32. WYBRANE aspekty kształtowania umiejętności czytania młodszych uczniów / Gabriela Kapica // Ruch Pedagogiczny. - 2005, nr 1/2, s.45--64
    Badania przeprowadzone w latach 1999-2001. Analiza wyników badań
  33. WYKORZYSTANIE komputera w nauce czytania / Joanna Gruba // Życie Szkoły. - 2005, nr 5, s.300--303
     
  34. WYKORZYSTANIE komputerowych programów edukacyjnych we wspomaganiu początkowej nauki czytania uczniów klas I / Barbara Majkut-Czarnota // Bytomskie Zeszyty Pedagogiczne. - Nr 7 (2003), s.40--53
     
  35. WYKORZYSTANIE multimedialnego elementarza "Klik uczy czytać" w początkowej nauce czytania / Barbara Majkut-Czarnota // Życie Szkoły. - 2000, nr 1, s.61--62
     
  36. ZAJĘCIA z programem komputerowym „Klik uczy czytać" / Lidia Hryciuk // Życie Szkoły. - 2002, nr 3, s.176--181
    Scenariusze zajęć
data opracowania: styczeń 2006 r.

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
9 grudnia

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.