Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:







DYSCYPLINA W SZKOLE

Zestawienie bibliograficzne w wyborze nr 4/2006
za okres 1994 - II 2006
na podstawie zbiorów PBW w Katowicach Filii w Bytomiu
oraz internetowych baz danych Biblioteki Narodowej
oprac. Bożena Zwierzyńska

 

I. WYDAWNICTWA ZWARTE

 

  1. ARENDS, Richard I.
    Uczymy się nauczać / Richard I. Arends ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2000]. - S. 180-216: Ład w klasie
    Sygn. 40442
  1. ARENDS, Richard I.
    Uczymy się nauczać / Richard I. Arends ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. - S. 180-216 : Ład w klasie
    Sygn. 38780
  1. ARENDS, Richard I.
    Uczymy się nauczać / Richard I. Arends ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - S. 180-216: Ład w klasie
    Sygn. 37018
  1. DYSCYPLINA w szkole i na katechezie / red. Radosław Chałupniak, Jerzy Kostorz, Jan Kochel ; Uniwersytet Opolski. Wydział Teologiczny. - Opole : Redakcja Wydawnictw WT UO, 2003. - 198 s.
    Materiały konferencyjne
  1. IWASZKÓW, Iwo
    Jak należy postępować z uczniem w sytuacji konfliktowej : poradnik dla nauczycieli / Iwo Iwaszków. - Wrocław : "Alta 2", 2003. - 34, [1] s.
  1. MIESZALSKI, Stefan
    O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej / Stefan Mieszalski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. - 123, [1] s.
    Sygn. 38624, 41211
  1. MURAWSKA, Anna
    Dyscyplina szkolna / Anna Murawska // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T.1, A-F / [red. naukowy i przewodniczący komitetu redakcyjnego Tadeusz Pilch]. - Warszawa : „ Żak", 2003. - S.818-820
    Sygn. 40356/I/P
  1. MUZYKA, Wojciech
    Nauczyciele a dyscyplina w szkole : komunikat z badań / Wojciech Muzyka [et al.]. - Olsztyn : Polskie Towarzystwo Pedagogiczne. Oddział, 1996. - 68 s.
  1. NOLTING, Hans-Peter
    Jak zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting ; przekł. Marian Leon Kalinowski. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - 131, [1] s.
    Sygn. 40498
  1. ROBERTSON, John
    Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. - 215 s.
    Sygn. 38725






II. ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW CIĄGŁYCH

 

  1. DYSCYPLINA / Halina Czajkowska-Kilianek, Józef Kilianek // Głos Nauczycielski. -1998, nr 26, s.9
    Kształtowanie dyscypliny wśród młodzieży szkolnej
  1. DYSCYPLINA na lekcji / Mieczysław Wojciechowski // Remedium. - 2004, nr 10, s.6--7
  1. DYSCYPLINA w klasie : jak ja utrzymać? / Paulina Stachniuk // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 10, s.51--53
  1. DYSCYPLINA w klasie szkolnej - temat niepopularny / Anna Murawska // Nowa Szkoła. -1998, nr 2, s. 26--29
    Modele nauczycielskich strategii, służących kreowaniu klasowej dyscypliny (według A. C. Ornsteina): podejście asertywne i zadaniowe, modyfikacja behawioralna, zarządzanie grupą, kierowanie grupą, podejście oparte na akceptacji ucznia oraz skierowane na sukces
  1. FILOZOFIA dyscypliny klasowej / Marlow Ediger ; tł. Hanna Wiśniewska // Życie Szkoły. -1996, nr 3, s.133--136
    Zalety i wady różnych teorii dyscypliny klasowej. Omówienie strategii, wskazówki dla nauczycieli
  1. JESTEŚMY bezradni / Irena Iwanicka // Nowa Szkoła. -1997, nr 10, s.15--17
  1. KTO tu jest normalny? / Andrzej Nikorycki // Nowa Szkoła. -1997, nr 6, s.9--12
    Czynniki sprzyjające demoralizacji uczniów („bezstresowe" wychowanie, wadliwe rozwiązania prawne). Obniżenie granicy obowiązku szkolnego jako element sprzyjający dyscyplinie szkolnej
  1. LOS nauczyciela / Barbara Gajewska // Nowa Szkoła. -1997, nr 10, s.53--56
  1. MAM problem z dyscypliną w klasie / Aniela Bruzik // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 8, s.40--46
    Wpływ postaw nauczycieli na zachowania uczniów. Metody postępowania, sprzyjające ładowi i dyscyplinie w klasie
  1. O KSZTAŁTOWANIU dyscypliny w szkole / Zofia Kowalczyk // Nowa Szkoła. -1999,
    nr 10, s. 24--25
  1. PROBLEM dyscypliny w szkole : (głos w dyskusji) / Julian Kania // Nowa Szkoła. -1997, nr 7, s. 4--8
  1. (S)PRZECIW dyscyplinie? Katarzyna R. Łozowska // Edukacja i Dialog. - 2001, nr 9/10, s.91--95
    Wskazówki praktyczne (pakt z uczniami, różne formy nagradzania). Dobre relacje nauczyciel-uczeń jako warunek właściwego kierowania klasą (uczniowski ranking cech dobrego nauczyciela jako punkt wyjścia do autorefleksji)
  1. STYLE kierowania klasą a dyscyplina / Beata Śliwa // Nowa Szkoła. - 2005, nr 2, s.39--42
    Trzy style kierowania klasą szkolną według Johna Robertsona (autokratyczny szef, demokratyczny przewodnik/lider, menedżer)
  1. UDANE lekcje / Anna Giecewicz // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 2, s.21--25
    Czynniki, wpływające na atrakcyjność i skuteczność lekcji w edukacji początkowej. Ład i dyscyplina w klasie
  1. WSPÓŁCZESNA pedagogika wobec edukacji dla bezpieczeństwa / Ryszard Stępień // Edukacja dla Bezpieczeństwa. - 2004, nr 1, s.2--6
    Dyscyplina w szkole
  1. ZAPEWNIENIE ładu i dyscypliny w klasie / Aneta Boguska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 29--31










III. RECENZJE
  1. JAK zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting ; przekł. Marian Leon Kalinowski. - Gdańsk, 2004. - Rec. Grażyna Barnaś // Nowa Szkoła. - 2004, nr 10, s. 40--42
  1. JAK zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson ; tłum. Krzysztof Kruszewski. - Warszawa, 1998. - Rec. Iwona Biernat // Wychowanie na co Dzień. - 2003 , nr 4/5 , s. 37
  1. JAK zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson. - Warszawa, 1998. - Rec. Zbigniew Paweł Maciejewski // Katecheta . - 2002, nr 7/8, s.61--67
  1. JAK zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson ; tłum. Krzysztof Kruszewski. - Warszawa, 1998. - Rec. Emil Biela // Nowa Szkoła. - 1998, nr 10, s.41--42
  1. O PRZYMUSIE i dyscyplinie w klasie szkolnej / Stefan Mieszalski. - Warszawa, 1997. - Rec. Renata Filipowicz // Szkoła Zawodowa. - 1998, nr 3, s. 60--61
     
opracowanie: luty 2006 r.

 

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
9 grudnia

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.