Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

 



II. ARTYKUŁY Z CZASOPISM

 

11. BARWY jesieni : scenariusz uroczystości dla klas I-III / Rafał Krzypkowski, Dorota Wołowicz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2004, nr 4, s. 97-99

12. CHODŹMY do lasu / Wanda Kurkowska // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 45-48
Scenariusz inscenizacji o tematyce ekologicznej

13. CO się dzieje wiosną w świecie zwierząt? / Hanna Sterna // Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 171-174
Scenariusz zajęć dla klasy III w ramach czterogodzinnego ośrodka tematycznego

14. CZTERY pory roku : konspekt zajęć zintegrowanych w klasie II z wykorzystaniem metod aktywizujących / Irena Dąbrowska // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 4, s. 20-21

15. DBAJMY o nasz świat / Estera Kurzydem // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 29-33
Scenariusz konkursu wiedzy przyrodniczo-ekologicznej dla klas II i III EKO-ASY

16. DLACZEGO powinniśmy chronić las? / Katarzyna Czarkowska-Zarychta // Drama. - Z. 44 (2002/2003), s. 29-30
Scenariusz zajęć dwugodzinnych dla klasy III z wykorzystaniem metody dramy

17. DOKARMIAMY ptaki / Janina Perdzyńska // Życie Szkoły. – 2005, nr 1, s. 19-22

18. DZIECI lubią lekcje ochrony środowiska / Katarzyna Środa // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 6, s. 10-12

19. EDUKACJA ekologiczna w klasach I-III / Wanda Strzelec // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 4, s. 7-14

20. EDUKACJA przyrodnicza / Irmina Zioło // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 4-9
Autorski projekt modelu funkcjonowania dydaktyczno-wychowawczego nauczycieli w zakresie edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym

21. HASŁO bloku : Wiosenne przebudzenie / Danuta Iwanek // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 4, s. 35-49
Scenariusz zajęć dla klasy I. Temat dnia: Poznajemy zwiastuny wiosny

22. "IDŹ, zimo do morza!" : scenariusz dla klas I-III / Elżbieta Balwierz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2003, nr 3, s. 94-96
Scenariusz imprezy na powitanie wiosny (konkurs przyrodniczy, wycieczka połączona z obrzędowym pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny, zabawy rysunkowe i ruchowe)

23. JAK można wykorzystać metodę projektów do realizacji treści społeczno-przyrodniczych w klasach I-III / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 37-52
Opis projektu "Zwierzęta domowe"

24. JAK pokochać przyrodę? / Wiesława Łucak // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 54-57
Autorski program edukacji ekologicznej

25. JAK zorganizowałam konkurs ekologiczny w klasie pierwszej? / Katarzyna Mocek // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 4, s. 44-54

26. JESIEŃ : propozycja zajęć dla klasy I szkoły podstawowej / Katarzyna Naczk / Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 10, s. 9-11
M.in. gra planszowa

27. JESTEŚMY przyjaciółmi przyrody : scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy 3 / Małgorzata Tarasiewicz // Życie Szkoły. - 2003, nr 1, s. 50-53

28. JESTEŚMY przyjaciółmi przyrody / Beata Kamela // Życie Szkoły. – 2002, nr 6, s. 365-369

29. KALENDARZ jednego drzewa : metoda projektu / Agnieszka Depta, Katarzyna Nachtlicht, Lucyna Bzowska // Życie Szkoły. – 2005, nr 9, s. 19-28
Projekt edukacyjny dla klasy II

30. KLASA I : temat bloku - Wokół nas wiosna. Temat dnia – Witaj boćku! / Wiesława Klimczak // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 4, s. 26-31
Scenariusz zajęć

31. KLASA III : propozycja zajęć z bloku tematycznego : Jestem cząstką i przyjacielem przyrody / Julita Janicka // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 4, s. 32-43

32. KONKURSY, wycieczki, własne badania / Krystyna Maciejewska // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 6, s. 12-13

33. KONSPEKT lekcji z aspektem ekologicznym / Gabriela Tasarek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2003, nr 4, s. 14-16
Zajęcia w klasie I - "Ja i moje środowisko"

34. KTO przyrodę chroni – tego ona jutro obroni : scenariusz happeningu ekologicznego dla uczniów klas młodszych szkoły podstawowej / Dorota Gołębiewska // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 2, s. 23

35. LIST do człowieka : scenka ekologiczna / Andrzej Krystyniak // Życie Szkoły. – 2002, nr 2, s. 103--104

36. MALI liderzy selektywnej zbiórki posprzątali świat / Lidia Krawczyk // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2004, nr 4, s. 32-32
Przedszkolaki w akcji „Sprzątanie Świata”. W załączeniu inscenizacja „Na ratunek Ziemi”, odpowiednia również dla uczniów młodszych

37. METODA kreatywnego nauczania / Małgorzata Kilijanek // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 2, s. 45-46
Przykład projektu do realizacji w klasie III (temat: Zwierzęta leśne)

38. METODA projektu w wychowaniu ekologicznym / Ewa Marciniak // Nauczyciel z Klasą. – 2001, nr 2, s. 19-20

39. "NA RATUNEK Ziemi" : na podstawie książki Umberto Eco "Gnomy z planety Gnu" / Anna Gregorek // Drama. - Z. 36 (2000), s. 18-21
Scenariusz dwugodzinnych zajęć zintegrowanych dla klasy III

40. NAUCZANIE ekologii w klasach młodszych / Ewa Dróżdż // Częstochowski Biuletyn
Oświatowy. - 2002, nr 3, s. 52-54

41. OGRÓD działkowy / Krystyna Drewnicka // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s.10-18
Autorski projekt „Ogród działkowy jako teren edukacji ekologicznej”

42. OSIĄGNIĘCIA uczniów klas trzecich w zakresie edukacji środowiskowej / Krzysztof Kruszko // Życie Szkoły. – 2003, nr 9, s. 527-532

43. POMAGAMY zwierzętom przetrwać zimę / Wioletta Popławska // Życie Szkoły. – 2002, nr 8, s. 488-490
Temat dnia: Zakładamy ptasią stołówkę

44. POWTARZAMY wiadomości o życiu w środowisku lądowym / Jolana Kudlak // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 284-288
Scenariusz zajęć dla kl. III z wykorzystaniem gier dydaktycznych

45. POZNAJEMY drzewa / Ewa Barańska // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 294-297
Zajęcia terenowe dla kl. III

46. POZNAJEMY jesienne warzywa i owoce na sportowo : scenariusz zajęć świetlicowych / Anna Dolata // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 10, s. 14-15

47. PROGRAM edukacji ekologicznej / Ewa Jaracz-Misiak // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 4, s. 15-25
Autorski program do realizacji w okresie całego I etapu edukacyjnego

48. PROGRAM edukacji ekologicznej "W zgodzie z naturą" / Maria Kasprzak // Życie Szkoły. - 2005, nr 6, s. 47-54

49. PROPOZYCJA apelu dla klas I-III o tematyce ekologicznej / Małgorzata Grzela, Beata Snochowska // Nauczanie Początkowe. - 2000/2001, nr 5, s. 65-68

50. PROPOZYCJA realizacji dziennego ośrodka pracy w kl. III : scenariusz zajęć nt. „Jesienna wycieczka do parku” / Maria Chmielewska // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 10-11, wkładka metodyczna, s. (VI)-(X)

51. PROPOZYCJA realizacji zajęć z działu: "Na łące" z autorskiego programu ekologicznego / Julita Janicka, Ewa Pająk // Nauczanie Początkowe.- 2001/2002, nr 4, s. 61-65

52. PROPOZYCJA scenariusza zajęć dla klasy II uwzględniająca edukację polonistyczną i środowiskową / Danuta Bartosik // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 4, s. 81-83
Temat dnia: Zwierzęta wokół nas

53. PRZYJACIEL przyrody / Marzena Górecka, Monika Królikowska // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 34-42
Autorski program edukacji ekologicznej

54. PRZYJACIELE Ziemi / Barbara Wieczorek // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 52-53
Quiz dla klas I-III

55. ROLA wycieczki w poznawaniu otaczającego świata / Elżbieta Zyzik, Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 20-25
Zawiera scenariusz zajęć z edukacji przyrodniczej („Poznajemy warstwową budowę lasu i typy lasów”)

56. ROZWIJANIE kompetencji ekologicznych u dzieci w nauczaniu integralnym / Lubomira Domka // Życie Szkoły. – 2000, nr 8, s. 472-475

57. SCENARIUSZ dziennego ośrodka tematycznego w klasie II : w ogrodzie warzywnym / Małgorzata Orzechowska // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 1, s. 40-46

58. SCENARIUSZ imprezy "Ekopiknik" / Jolanta Rosner, Jolanta Bartmanowicz // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 52-58
Turniej dla klas II i III

59. SCENARIUSZ konkursu ekologicznego / Helena Bartnik // Życie Szkoły. – 2001, nr 1, s. 43-45

60. SCENARIUSZ zajęć dla klasy I / Wioletta Muszyńska // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 67-79
Temat dnia: Poznajemy wczesnowiosenne rośliny chronione

61. SCENARIUSZ zajęć w klasie II / Grażyna Dziadura // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 1, s. 105-110
Temat: Jadalne części warzyw

62. SCENARIUSZ zajęć zintegrowanych dla klasy II z wykorzystaniem metod aktywizujących / Anna Antoniak-Lipiec // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 85-89
Temat dnia: Rośliny chronione

63. SCENARIUSZ zajęć zintegrowanych dla klasy III / Lidia Karczewska // Życie Szkoły. – 2002, nr 4, s. 233-235
Temat: Kwiaty wczesnowiosenne i ich ochrona

64. SCENARIUSZ zajęć zintegrowanych w kl. III : blok tematyczny – Malujemy słowny obraz późnej jesieni / Dorota Zaporowska // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 1, s. 47-55

65. SK LOP „Ekopoluś” zaprasza na andrzejkowy bal zwierząt / Ewa Dróżdż, Elżbieta Moskalik, Renata Szmajdzińska // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2005, nr 2, s. 44-46
Scenariusz imprezy o charakterze ekologicznym dla uczniów klas I-VI

66. STRAŻNIK przyrody : gra dydaktyczna / Anita Białek // śycie Szkoły. – 2004, nr 4, s. 313-314

67. ŚRODOWISKO wodne : scenariusz zajęć w klasie III / Izabela Trzonek // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s. 350-354

68. TROPICIEL przyrody / Władysława Malczyk // Nauczyciel z Klasą. – 2001, nr 1, s. 32-33
Treści przyrodnicze i zajęcia w terenie w edukacji zintegrowanej

69. TURNIEJ wiosenny - potrafię, umiem, wiem / Wioletta Muszyńska // Nauczanie Początkowe. - 2005/2006, nr 4, s. 59-66
Zawiera również scenariusz konkursu wiedzy przyrodniczej „Cztery pory roku”

70. UDZIAŁ w akcji „Sprzątanie świata” / Aleksandra Skoczek // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 4, s. 55-60
Konkurs ekologiczny dla klas II i III

71. WIOSNO, przyjdź! : scenariusz uroczystości dla klas I-III z okazji rozpoczęcia wiosny / Lidia Kutrybała, Jolanta Gawryś // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 1, s. 23-24

72. WIOSNO przyjdź! : scenariusz dla klas I-III / Rafał Krzypkowski, Dorota Wołowicz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2004, nr 2, s. 96-99
Scenariusz uroczystości szkolnej

73. WITAMY ptasich podróżników / Bogumiła Mazur // Drama. – Z. 34 (2000), s. 18-20
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II

74. WYPRAWA do lasu : czy jesteś Ekoludkiem? (quiz dla kl. I-III) / Teresa Leszczyńska-Koziak // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 2, s. 22

75. ZABAWA ekologiczna / Iwona Orzeł // Życie Szkoły. - 2003, nr 4, s. 237-238
Konkurs „Jestem przyjacielem Ziemi” dla klasy III

76. ZAGADNIENIA ekologiczne realizowane w trakcie wycieczek / Irena Wolny // Życie Szkoły. – 2002, nr 5, s. 267-271

77. ZAJĘCIA, gry i zabawy o tematyce przyrodniczej / Irena Jarzyńska // Życie Szkoły. - 2006, nr 7, s. 28-35

78. ZAJĘCIA środowiskowo-polonistyczno-językowe / Regina Woźniak // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 2, s. 51-55
Scenariusz zajęć zintegrowanych, z elementami nauki języka niemieckiego. Temat bloku: Słotna jesień

79. ZAJĘCIA zintegrowane w klasie I z wykorzystaniem komputera / Krystyna Samołyk // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 3, s. 82-88
Temat dnia: Uroki zimy

80. ZAJĘCIA zintegrowane w klasie III : scenariusz nt. „Jesień w lesie – poznajemy zwierzęta” / Małgorzata Róg // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 10-11, wkładka metodyczna, s. (X)-(XVI)

81. ZDOBYWANIE wiedzy ekologicznej w zabawie / Irena Wolny // Życie Szkoły. – 2002, nr 10, s. 613-614
Przykłady zabaw dydaktycznych

82. ZIELONA Planeta : jak ją chronić? / Ewa Perz // Drama. - Z. 42 (2002/2003), s. 16-17
Scenariusz dwugodzinnych zajęć dla klasy II z wykorzystaniem metody dramy

83. ZIELONY marsz / Beata Kamela // Życie Szkoły. – 2002, nr 4, s. 220-222
Scenariusz happeningu z okazji Światowego Dnia Ziemi

84. ZIMA - biała zima! : scenariusz uroczystości dla klas I-III z okazji pierwszego dnia zimy / Rafał Krzypkowski, Dorota Wołowicz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. - 2005, nr 2, s. 113-115

85. ZIMA – Śnieżna Pani : scenariusz spotkania dla klas III-IV szkoły podstawowej / Teresa Leszczyńska-Koziak // Biblioteka w Szkole. – 2000, nr 10, s. 24-26

86. ZIMOWE kryjówki zwierząt / Monika Krajewska // Życie Szkoły. – 2004, nr 8, s. 549-552
Scenariusz zajęć dla klasy I

87. ZINTEGROWANY ośrodek zajęć : „Jak wiosna budzi wszystko do Życia” / Katarzyna Mielicka // Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 2-3, wkładka metodyczna, s. (V)-(VIII)
Dla klasy III

 

Aktualności

UWAGA!!!
  najbliższy dyżur sobotni przypada w dniu
18 listopada

Szanowni Czytelnicy!

Od 9 października 2017 r. biblioteka będzie
udostępniać zbiory
w następujących godzinach:
poniedziałek, wtorek, piątek: 8:00-17:00
środa, czwartek:
8:00 - 15:00
sobota (druga w miesiącu): 9:00 - 14:00.

Zapraszamy!

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2017/2018


OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.