Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

UCZEŃ z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Kotta. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
Sygn. A-3230, A-3231, A-3232


Celem poradnika jest wprowadzenie nauczycieli w problematykę psychologiczno-pedagogiczną uczniów przewlekle chorych oraz wskazanie takich sposobów organizowania nauczania tych dzieci, które uwzględniają aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne. W poradniku omówiono wybrane jednostki chorobowe i ich psychologiczne skutki dla funkcjonowania dzieci, przedstawiono czynniki wspierające funkcjonowanie dzieci przewlekle chorych w szkole.

Szczególnie cenny dla nauczycieli będzie zapewne obszerny zbiór konkretnych propozycji metodycznych, opracowanych pod kątem pracy z dziećmi o określonych zaburzeniach rozwojowych.
Nauczyciel znajdzie tu m.in.:

  • program edukacji środowiskowej (z elementami edukacji społecznej) dla dzieci klasy I szkoły podstawowej z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami zachowania "Człowiek to ja, człowiek to ty, człowiek to on i ona" (Agnieszka Izdebska-Wojna);
  • scenariusze zajęć oraz propozycje różnorodnych oddziaływań wychowawczych np. "Skrzynia skarbów" - system oddziaływania opartego na nagradzaniu w pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo oraz arkusz zachowań "Produkcja grzecznolinu" (Danuta Wyrzykowska);
  • scenariusze zajęć zintegrowanych;
  • scenariusze zajęć terenowych.

Opracowane przez doświadczonych nauczycieli, sprawdzone w praktyce propozycje metodyczne posiadają wiele walorów terapeutycznych, kształcących i wychowawczych, a ich forma graficzna (wyraziste plansze, krzyżówki, karty pracy) ułatwia bezpośrednie wykorzystanie. Większość propozycji dotyczy dzieci w młodszym wieku szkolnym.

Bożena Zwierzyńska

slaskie

Jednostka oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.