Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:

SZOSTAK, Sylwia
Porozmawiajmy o agresji : propozycja programu profilaktyczno-wychowawczego dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Sylwia Szostak, Anna Tabaka. - Kraków : "Rubikon", 2004
Sygn. 40551

Autorka w krótki, przejrzysty sposób opisuje zjawisko agresji wśród dzieci: przyczyny powstawania zachowań agresywnych, rodzaje agresji, oznaki bycia ofiarą przemocy. Przeciwdziałaniu przemocy, a zarazem wszechstronnemu rozwojowi osobowości uczniów służy prezentowany program.

Jest on zgodny z założeniami reformy edukacji, powstał w oparciu o podstawę programową, a jego główne cele to:

  • integracja klasy - wytworzenie atmosfery życzliwości, akceptacji, bezpieczeństwa, współpracy;
  • usprawnianie funkcji poznawczych uczniów przez ich aktywizację, budowanie pozytywnej motywacji do nauki;
  • zaangażowanie środowiska rodzinnego i lokalnego w pracę nad poprawą funkcjonowania rodziny i szkoły oraz zachowania dzieci;
  • wprowadzenie zabawy jako pozytywnego wzmocnienia poprawnych form zachowania;
  • wytwarzanie życzliwej i radosnej atmosfery pracy. W książce znajduje się 19 scenariuszy zajęć z dziećmi oraz 4 scenariusze spotkań z rodzicami. Realizację programu najkorzystniej jest rozpocząć w klasie I.

Bożena Zwierzyńska

slaskie

Jednostka oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.