Header Image

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ułatwienia Państwu przeglądania witryny.

Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

Serwis WWW Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy w Katowicach filia w Bytomiu wykorzystuje cookies do zapamiętania sesji użytkownika.

Dodatkowo serwis korzysta z narzędzi do zbierania danych statystycznych na temat odwiedzin użytkowników w serwisie (Google Analytics oraz STAT4U) oraz z komponentu Facebook. Narzędzia te posiadają własne regulaminy dotyczące prywatności użytkowników na swoich stronach.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na umieszczanie plików cookies na swoim urządzeniu, może skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików cookies w przeglądarce internetowej, jednak wtedy niektóre funkcje serwisu mogą działać niewłaściwie.

Informację o tym jak włączyć blokowanie ciasteczek można znaleźć w sekcji pomoc w menu przeglądarki internetowej. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są także na poniższych stronach:


W niniejszym dziale prezentujemy wybrane, warte uwagi, pozycje książkowe z naszych zbiorów. Znajdziecie tu Państwo interesujące pozycje zarówno z pedagogiki, psychologii czy socjologii jak i literatury pięknej. Opisy bibliograficzne książek wzbogacono o autorskie recenzje bądź obszerne adnotacje.

recenzje                                                                                                Fot.B.Zwierzyńska

Zachęcamy do lektury:)

 

 

SZOSTAK, Sylwia
Porozmawiajmy o agresji : propozycja programu profilaktyczno-wychowawczego dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Sylwia Szostak, Anna Tabaka. - Kraków : "Rubikon", 2004
Sygn. 40551

Autorka w krótki, przejrzysty sposób opisuje zjawisko agresji wśród dzieci: przyczyny powstawania zachowań agresywnych, rodzaje agresji, oznaki bycia ofiarą przemocy. Przeciwdziałaniu przemocy, a zarazem wszechstronnemu rozwojowi osobowości uczniów służy prezentowany program.

Jest on zgodny z założeniami reformy edukacji, powstał w oparciu o podstawę programową, a jego główne cele to:

  • integracja klasy - wytworzenie atmosfery życzliwości, akceptacji, bezpieczeństwa, współpracy;
  • usprawnianie funkcji poznawczych uczniów przez ich aktywizację, budowanie pozytywnej motywacji do nauki;
  • zaangażowanie środowiska rodzinnego i lokalnego w pracę nad poprawą funkcjonowania rodziny i szkoły oraz zachowania dzieci;
  • wprowadzenie zabawy jako pozytywnego wzmocnienia poprawnych form zachowania;
  • wytwarzanie życzliwej i radosnej atmosfery pracy. W książce znajduje się 19 scenariuszy zajęć z dziećmi oraz 4 scenariusze spotkań z rodzicami. Realizację programu najkorzystniej jest rozpocząć w klasie I.

Bożena Zwierzyńska

ZORRAQUINO, José Collados
Depresja u dzieci i młodzieży / José Collados Zorraquino ; przekł. [z hiszp.] Jacek Masłoń. - Kraków : "eSPe", 2002
Sygn. 40458

Ważna, potrzebna lektura dla pedagogów i rodziców, napisana z perspektywy wychowawczej. Zwraca uwagę na dramatyczny fakt narastania zjawiska depresji i samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Autor omawia problem i przyczyny depresji, uczy rozpoznawać charakterystyczne symptomy, opisuje tradycyjne środki terapeutyczne. Zwraca uwagę na przeciążenie dzieci i młodzieży nadmiarem zajęć szkolnych i pozalekcyjnych, zbyt silną presję szkoły i rodziców na sukces, niedostatek czasu, poświęcanego dzieciom przez rodziców. Książka zawiera porady, jak pomóc w rozwoju swemu dziecku, jak wspólnie poszukiwać jego drogi do dorosłości - i do szczęścia.
 

Bożena Zwierzyńska

LIEBERTZ, Charmaine
Praktyczny poradnik nauczania integracyjnego : skarbnica wiadomości teoretycznych, metod i zabaw / Charmaine Liebertz ; [tł. Magdalena Jałowiec]. - Kielce : "Jedność", 2003
Sygn. 40455


Tytuł książki nieco mylący, bowiem nauczanie integracyjne kojarzone jest w Polsce raczej w kontekście wspólnej nauki uczniów zdrowych i niepełnosprawnych. Tymczasem chodzi tu o metodę nauczania i wychowania całościowego, sprzyjającego integracji osoby jako całości. Polega ono na uwzględnianiu uwarunkowań dzieci, odpowiednim wspieraniu ich w rozwoju i optymalnym przygotowywaniu ich do wymagań społeczeństwa informacji XXI wieku. Autorka przytacza rezultaty najnowszych badań, dotyczących uczenia się przy właściwym wykorzystaniu właściwości mózgu, opisuje rodzaje inteligencji człowieka, prezentuje sześć jednostek nauczania integracyjnego (ruch, postrzeganie, koncentracja, odprężenie, rytm, rytuały) wraz z uzupełniającymi je 70 zabawami i pomysłami do przeprowadzenia w przedszkolu, szkole podstawowej i w domu. W tekst wplecione są sentencje; przytoczmy tu myśl Jeana Paula: "Dzieci są jak zegary; nie można ich tylko nakręcać, trzeba pozwolić im również chodzić".

Bożena Zwierzyńska

Aktualności

 

INFORMUJEMY,
że w dniach
24 czerwca - 30 sierpnia 
 biblioteka będzie udostępniać zbiory
w godz. od 8.00 do 15.00

 

Natomiast w dniach
od 29 lipca do 9 sierpnia biblioteka będzie nieczynna

 

logo
Platforma edukacyjna
Filii PBW w Bytomiu

NOWE KURSY!!!

OFERTA DYDAKTYCZNA
na rok szkolny 2018/2019

OFERTA SZKOLENIOWA ROM-E "METIS" W KATOWICACH

REFORMA EDUKACJI
- informacje

IBUKlibra

facebook 76536 640

polona


bookcrossingbookcrossingbookcrossing

UWALNIAMY KSIĄŻKI NON STOP!
Serdecznie zapraszamy
do udziału
w Akcji Bookcrossing
!

slaskie

Jednostka oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego

Free template "Frozen New Year" by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft! You have got this template gratis, so don't become a freak.